kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

اخبار کوتاه


انتقال فرهنگیان
 به تهران ممنوع
شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان ابلاغ شده است که بر اساس این شیوه‌نامه نقل و انتقال به کلان‌شهر تهران در تمام رشته‌ها ممنوع است.
تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان، رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی، ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش میزان سطح رضایت شغلی معلمان از اهداف این شیوه‌نامه است.
در این شیوه‌نامه شرایط انتقال دائم و موقت اعلام شده است وانتقال تمام کارکنان رسمی و پیمانی واحدهای آموزشی برابر ضوابط و مقررات این شیوه‌نامه انجام خواهد گرفت.
متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه‌نامه می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
ابلاغ مصوبه اخذ عوارض از متخلفان ورود به طرح ترافیک
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ابلاغ مصوبه اخذ عوارض از متخلفان ورود به طرح ترافیک توسط شهرداری خبر داد و گفت: هم اکنون در حال رفع موانع و مشکلات اجرایی این مصوبه هستیم.
احمد دنیامالی درباره این طرح اظهار داشت: در این خصوص در شورای شهر مصوبه ای داریم که دارای مشکلاتی در اجراست و در حال پیگیری آن هستیم.
به گفته دنیامالی بر اساس این مصوبه اگر خودرویی بدون مجوز وارد محدوده شود، شهرداری می‌تواند به عنوان عوارض از آنها هزینه ای دریافت کند که اگر پرداخت آن بیش از ۲۴ ساعت به طول بیانجامد رقم آن دو برابر می شود که البته به مأخذ ۴ برابر هم در این مصوبه اشاره شده است.
شرایط پرداخت
کمک هزینه ازدواج
توسط سازمان تامین اجتماعی
بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی که در تاریخ ثبت ازدواج رابطه استخدامی با کارفرما داشته و بیمه شده در یکی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی باشند، می‌توانند کمک هزینه ازدواج را دریافت کنند. براساس قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی در صورتی که بیمه‌شده در پنج سال پیش از ازدواج حداقل حق بیمه ۷۲۰ روز کار را به شعبه تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت این تعهد کوتاه مدت می‌شود.
دانشنامه بزه دیده‌شناسی و پیشگیری از جرم رونمایی شد
دانشنامه بزه دیده شناسی و پیشگیری از جرم که به همت مرکز تحقیقات پلیس پیشگیری نیروی انتظامی طی ۳ سال تلاش و همکاری 53 استاد برجسته حقوق تدوین شده بود رونمایی شد.
این اثر که شامل 367 مدخل در خصوص بزه دیده شناسی، پیشگیری از جرم و پیمایش جرم است توسط 330 نفر از استادان برجسته دنیا تالیف و انتشار یافته است.
در تلاش سه ساله مرکز تحقیقات کاربردی پلیس  پیشگیری در یک فرآیند کارشناسی شده و با همکاری بیش از 53 نفر از استادان تراز اول سراسر کشور ترجمه، تالیف و آماده‌سازی شده بود پس از اخذ مجوزهای سازمانی در یک مجموعه دو جلدی با قطع رحلی مشتمل بر 1680 صفحه به چاپ رسید.
افزایش دوربین‌های
 ثبت تخلف در پایتخت
 به یک هزار و 200 عدد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از افزایش دو برابری دوربین‌های ثبت تخلف در پایتخت تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر 600 دوربین ثبت تخلف در سراسر پایتخت به خصوص در مبادی ورودی طرح زوج و فرد نصب شده است .
سردار تیمورحسینی با تاکید بر لزوم حذف فیزیکی حضور پلیس در سطح پایتخت تاکید کرد: تلاش ما بر این است که نظارت‌ها را به صورت نامحسوس درآوریم.
 وی اظهار کرد: با توجه به این که رفتارسازی و ایجا رفتارهای صحیح رانندگی یکی از برنامه‌های مهم سال 94 راهور در تهران است در خصوص آن تدابیر ویژه را انجام می‌دهیم تا در پایان سال بتوانیم شاهد کاهش تخلف و ترافیک بر اثر نهادینه شدن رفتار درست رانندگی باشیم.